Vietnam deel 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu Vietnam deel 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu

Vietnam deel 2

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 November 2014 | Vietnam, Hoi An

Eerste nacht in Hoi An. Heerlijk geslapen, lekker rustig dorpje. Gisteren wilde we eigenlijk Robin en Rens ontmoeten bij het avond eten maar door het slechte weer zijn we elkaar mis gelopen. Nu afgesproken voor morgen vroeg. Na een heerlijk ontbijt, konden net zo veel nemen als we wilden, richting binnenstad getrokken. Langs allerlei winkeltjes gelopen o
Totdat we bij de rivier kwamen. Is een mooie brug in het midden van de stad met heeeel veel lampionnetjes en kaarsjes. Veel stelletjes die er trouwfoto's gingen maken. ( hier de gewoonte eerst trouwreportage te laten maken voordat je een week later gaat trouwen) Leuke ideeën opgedaan. Merel en Tessa gisteravond nog een kledingzaak in geweest om een leren broek en leren rok aan gemeten te krijgen. Ze maken hier alles precies na en op maat. De broek van Merel was klaar maar nog niet naar haar zin, de rok van Tess waren ze nog mee bezig. Ook ik had gekeken naar een paar leuke mannenslippers. ( in NL niet te krijgen in maat 38) voeten opgemeten en mij zaten ze meteen goed. Direct ook maar een tweede paar besteld.
Op naar de Chinese brug waar we Robin en Rens zouden ontmoeten, en ja hoor, daar kwamen ze aan lopen. Na innige omhelzingen en ff bijgepraat te hebben, zijn we eerst wat gaan drinken. We hadden natuurlijk van alles te vertellen over wat we mee gemaakt hebben. Robin en Rens wilde ons wat bezienswaardigheden in het dorp laten zien, ze hadden er al enkele bezocht en hadden sommigen nog niet bekeken. Na een Chinese tempel bekeken te hebben, namen ze ons mee naar een lokale markt. Daar hebben we bijna voor niks heerlijk gegeten bij een eettentje waar de eigenaar Robin en Rens als vrienden behandelde. ( werden beiden al knuffelend een plaatsje toegewezen. Het lokale eten was heerlijk evenals de fruitcocktail. We waren nog geen 3 euro kwijt. En lekker!!! Daarna nog even wat bezichtigd en wat gedronken in een barretje aan de rivier. Na ons in het hotel lekker opgefrist te hebben, met z'n allen uit eten geweest in een restaurantje. Heel gezellig allemaal en heel bijzonder dat we zo ver van huis elkaar hier konden ontmoeten. De meiden en Rens zijn nog gebleven in een gezellige cocktailbar, Trui en ik zijn terug gegaan naar ons hotel. We hadden afgesproken dat we de volgende dag afgesproken een paar fietsen te huren en lekker naar het strand te fietsen 2 km verder op. De dag begon slecht maar gaandeweg de ochtend werd het weer steeds beter. Eenmaal aangekomen op het strand begon de zon door te breken. Werd zowaar nog een hele mooie dag met veel zon, een prachtig strand en metershoge golven. We hebben ons heerlijk vermaakt. Rens en Robin kwamen wat later ( moesten hun home-stay al vroeg verlaten.) en had en vanaf de local market heerlijk eten meegenomen. Dit was voor ons het eerste dagje strand van onze vakantie, heerlijk maar Tess en ik veel te lang in de zon gezeten waardoor we aardig verbrand waren. Twee rode kreeftjes bij elkaar. Stom, hadden we moeten weten dat het aan zee veel sneller gaat. Ook nog ff het Trucje met de ingegraven benen gedaan, we waren weer een bezienswaardigheid, iedereen zat zich kapot te lachen, vooral de Vietnamezen bevolking. Na de laatste duik wilde ik m'n spullen pakken, zonnebril weg. Overal gezocht maar hij was spoorloos. Nog steeds een raadsel hoe die verdwenen is maar terug gevonden heb ik m niet. Gelukkig had ik een reserve zonnebril bij me maar balen was het wel. Samen terug gefietst naar ons hotel alwaar we Robin en Rens naar binnen gesmokkeld hebben om ze bij ons op de kamer nog ff te laten douchen. Heerlijk vonden ze het en opgefrist en bepakt hebben we ze uitgezwaaid. Zij gingen met de nachtbus weer naar hun volgende bestemming. Fijn dat we dit hebben kunnen doen. De avond viel weer in en we zijn met z'n 4 tjes lekker wezen uit eten op een balkonnetje in de lampionnenstad Hoi An. Vroeg naar bed want de volgende dag stond er voor ons ook weer een aardige rit voor de boeg. Via Da Nang verder omhoog naar Hue, een plaatsje ook dicht bij de kust. Om 8:30 uur weer paraat en bepakt staan voor ons volgende avontuur!

• 25 November 2014 - 10:55

Mandy:

Wat een leuk verhaal weer, leuk dat jullie Robin en Rens daar hebben gezien en even nog mee hebben op getrokken.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes Mandy

• 27 November 2014 - 19:04

Diana:

Geweldig!!! Leuk dat jullie Robin en Rens nog hebben gezien!!
    Enne voortaan insmeren oompje!!!

• 28 November 2014 - 17:31

Riet Van Leeuwen:

Wat een verhaal weer, echt genieten. Hier gaat alles prima de hondjes gedragen zich prima en luisteren goed. Een goeie terugreis gewenst. Heel veel groetjes uit het koude kikkerlandje. Groetjes Riet. En natuurlijk pootjes van Doris en Benji.