Vlucht & Thailand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu Vlucht & Thailand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu

Vlucht & Thailand

Door: Tessa en merel

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 November 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

De eerste 3 dagen zitten erop.. Met de heenreis hadden we erg veel vertraging. Er was iemand aan boord van ons vliegtuig van de vorig vlucht overleden. Hierdoor hadden we 4 uur vertraging waardoor we onze aansluiting (vlucht) in Istanbul op 6 minuten na miste. Echter kregen we wel een etensbon van 14,95 om aan eten te spenderen, waar we rijkelijk gebruik van hebben gemaakt. De tijd die we moesten wachten op Istanbul hebben we gebruikt om de groep te leren kennen, zo werd een van de jongens als snel betiteld als groepsleider welke ook gelijk zorgde voor nieuwe bordingpassen. We konden gelukkig met de volgende vlucht mee van 1.00 uur. Door deze vertraging van 4 uur werden we opnieuw getrakteerd op een etensbon. We konden bijna geen eten meer zien. Toen we aankwamen in Bangkok zochten we onze reisleidster Ying op. Met de groep moesten we nog 1 uur rijden naar het hotel ' de bangkok'. We zijn lekker gaan eten bij een leuke Thai op de hoek die niet veel snelheid had maar ons wel telkens trakteerde op een brede glimlach, Trudy had gelijk een nieuwe vriend aan de haak geslagen. Door de reis van meer van 24 uur waren we flink moe geworden en daarna zijn we dan ook direct naar bed gegaan. De volgende dag zijn we op eigen initiatief naar de Grand Palace geweest en hier hebben we onze ogen uitgekeken! Prachtig! Allerlei goud en glitters. Vervolgens zijn we rondgelopen rond het paleis en hebben we wat cadeautjes gescoord. We liepen door naar een buddha dit bleek een zeer grote liggende buddha te zijn ook erg indrukwekkend. We hadden eigenlijk voor de ochtend een fietstocht besproken maar door het zeer drukke verkeerd konden we geen taxi regelen. De fietstocht hebben we daarom verplaats naar de middag om 15.00 uur bij Co van Kessel. Vanaf het paleis trokken we de stoute schoenen aan en spraken een tuck tuck chauffeur aan die zo blij was dat die gelijk akkoord ging voor 80 bath terwijl hij helemaal niet wist waar het was. En hup daar gingen we.. In een woord fantastisch! Drie korte stoppen later en half Bangkok doorgekrost te hebben kwamen we aan bij Co van Kessel. We hebben met een groep Nederlandse een tocht gefietst van 3 uur Kris kras door de stad waarin we veel hebben gezien waar we normaal niet zouden komen. Na deze tocht besloten we onze tocht te vervolgen naar de 'backpackerstraat' en nu we toch de smaak te pakken hadden sprongen we opnieuw in de tuck tuck. De backpackersstraat bleek een zeer goede keuze te zijn om nog wat laatste cadeautjes te scoren en een lekkere westerse hap, want Ooh wat is het eten hier heet. Ben was het ondertussen wel even zat en besloot een lekker voetmassage te nemen met Merel. Na een half uur besloten ze een nek en schouder massage erachter aan te doen en ditmaal deden Trudy en Tessa ook mee. Dit bleek niet echt een succes want je hoef nu nog maar naar de nek van Tessa en Trudy te kijken en het doet al zeer. Ze deden een beetje teveel hun best en waren vrij hardhandig. Hierna hebben we opnieuw een tuck tuck aangehouden en met volle vaart op weg naar het hotel. We hebben onze enige dag in Bangkok echt goed benut. In het hotel hebben we ons gedoucht en toen we net klaar waren bleek er in de kamer van Merel en Tessa een medebewoner te hebben genaamd gekko. Naar een ruime schreeuwpartij en een reddingsactie van Ben was de rust wedergekeerd. Midden in de nacht werd Merel wakker en was in de veronderstelling dat er iemand aan het douche was in hun badkamer en na een voorzichtige blik in die richting bleek het halve plafon naar beneden te komen door een flinke lekkage. Na een inspectie boven en een vragenrondje bij de receptie werd er een andere kamer toegewezen. Vandaag hebben we Bangkok vaarweg gezwaaid en hebben we onze trip voortgezet naar Cambodja waar je met geld alles kan maken, een inspectie op embola en aparte verkoopacties van de visums konden we het land in. Maar wat maken ze het hier vies en stinkt het op sommige plekken. Nu zitten we in een restaurant te genieten van een maaltijd in Siem reap. Morgen bezoeken we een dorp dat op het water drijft en verkennen we de boel voor overmorgen! Tot horens.. Groetjes de van Ewijkjes
p.s. vergeet de foto's niet

• 12 November 2014 - 08:10

Mandy:

Wat een verhaal zeg, balen zoveel vertraging.
    Hoop dat jullie gaan genieten van alle mooie dingen die in het verschiet zijn en met alle nodige "huisdieren" die daar rondlopen ;)

• 12 November 2014 - 11:25

Diana:

Geweldig om te lezen!!!!! Vooral genieten liefjes!!!!! ❤️

• 12 November 2014 - 16:01

Anita:

Wat indrukwekkend allemaal zeg. Geniet ervan met zijn allen. xx

• 12 November 2014 - 19:28

Kim:

Geniet ze met jullie gezin.
    Leuk om te lezen.

• 12 November 2014 - 22:36

Marjon:

Wat een leuk verslag. Die 2de foto zou bij jullie thuis kunnen zijn :-)
    Geniet met z'n 4tjes xxx

• 13 November 2014 - 20:44

Riet Van Leeuwen:

Hallo allemaal,

Wat een verhaal al. Fijn dat het zo leuk is. Geniet er maar van. Met Dorus en Benji gaat het heel goed. Ze genieten bijna elke dag van een wandeling langs de Waal. Het zijn lieve hondjes en we zijn er allemaal erg gek op. Veel plezier.

Hel veel goetjes van Riet.