Dag 13 & 14 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu Dag 13 & 14 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu

Dag 13 & 14

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Gister zijn we heel vroeg opgestaan! Om 5 uur stonden we alweer klaar in de lobby! Dit omdat we naar de 3de en laatste safari gingen. We moesten zo vroeg omdat de we dan de meeste dieren zouden zien. We hebben ook aardig wat dieren gezien. Apen, vogels, pauwen, olifanten en een dier die we nog niet gezien hebben.....krokodillen. Heel gaaf om te zien. Ze lagen wel op een veilige afstand. Weer veel foto's gemaakt van de safari. Na de safari zijn we aan een lange rit begonnen. Overweg hebben we nog wat dingen bezocht. Eerste de bakkery shop bezocht daarna naar een restaurant geweest waar het eten echt niet te eten was. Het was wel een heel mooi uitzicht op de zee. Hierna hebben we de echte paalvissers gezien. Hier moesten we uiteraard weer voor betalen. Maar het was erg leuk om te zien en ze vingen zelfs nog een vis. We konden er zelfs zelf ook nog op zitten maar dat heeft niemand van ons groep. Ohja.. Wij hadden betaald en daarna kwamen er van die k*t chinezen aan en maakte ook foto's maar betalen ho maar. En daarna snel de bus in gevlucht. Hierna zijn we doorgereden naar het 'Dutch ford'. Een mooi stadje wat nederlanders gebouwd hebben en wat daarna de Britten ingenomen hebben. Het was een mooi stadje om doorheen te lopen. Het was net of je in een ander land was. Hierna zijn we doorgereden naar ons hotel aan de zee. Het was toen alweer half 8. Wel een heel mooi en luxe hotel. We hebben onze spullen gedropt in de kamer en zijn wat gaan eten in het hotel. We wilde nog zwemmen maar dit mocht helaas niet meer. Na het eten hebben we nog met z'n alle wat gedronken in de bar en daarna ons bedje opgezocht.

Vandaag hebben we eindelijk uitgeslapen. Of naja ons systeem is er zo op ingesteld dat we vroeg opstaan dat we nu ook vroeg wakker werden. Jordy is toen gaan ontbijten en ik heb even een wasje gedaan. Daarna hebben we wat winkeltjes bezocht maar om 10:00 moesten we op het strand zijn want toen gingen ze de grote zeeschildpadden voeren. Ook wij mochten ze voeren. Maar Wow zeg dat een joekels waren dat! Echt heel vet om te zien. Nog nooit zulke grote schildpadden gezien. Daarna wilde we naar de lokal market maar deze is er niet. Jordy ging terug om een duik in het zwembad te nemen. En ik ben nog met 2 medereizigers wat winkeltjes afgegaan. We kwamen uit bij een thee winkeltje. Hier lieten ze ons allemaal verschillende soorten thee ruiken. Green thee en black thee. Mango, fruit mix, banaan en mint. Heel lekker allemaal. Ik kon het natuurlijk niet laten om wat te kopen. Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we lekker gezond en gezwommen in de zee en zwembad. Aan het einde van de middag hebben we nog wat souveniertjes gehaald. Hierna zijn we wat gaan eten. Echt lekker gegeten. Hierna zijn we met de meeste in de bar beland. Dit was nog wel gezellig. Hierna zijn we gaan slapen.