Dag 5 & 6 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu Dag 5 & 6 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu

Dag 5 & 6

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

En voor de verandering stonden we weer vroeg op. Kwart voor 7 alweer. Lekker ontbeten in ons hotel. Gebakken eitje, geroosterd broodje, kopje thee erbij. Ze hadden van alles. Na het ontbijt hebben we onze tassen in de bus gestopt en zijn we door gereden naar een paar stoepa's om te bezichtigen. Dit zijn hele grote bollen om maar even plat te zetten (Kijk maar tussen de foto's). Hier stonden overal boeddha beelden. Je mocht geen foto maken met je rug naar de boeddha. Ook moesten we ons bedekken met kleding. Bloedje heet!! Maar mooi om te zien. Allemaal mensen aan het bidden. Iedereen legde bloemen neer bij de boeddha's. En er werden rituelen gehouden met kleurrijke doeken die ze om de stoepa's bonden. Ook hebben we een heilige boom bezocht. Deze was erg belangrijk voor de srilankanen. Het is dan ook zo dat elke srilankaan 1 keer in zijn leven in dit gebied moet zijn geweest en het meest belangrijk is bij de boom. De de lunch gingen we naar een stoepa die boven op een berg stond. Hiervoor moest je eerst wat traptredens belopen. Halverwege moesten we onze schoenen uit doen. Dit moest bij alle stoepa's. Helaas was het alleen bloedje heet. Je verbrande je voeten zowat aan het zand en de rotsen die je moest beklimmen. Er waren 3 plekken om te bezichtigen. Een rot waar je een prachtig uitzicht had over Sri Lanka. Dit was echt adembenemend. Was wel even een hele klim maar het was gelukt. Daarna zijn we naar een grote boeddha geklommen. Na wat foto's weer naar beneden en daarna de laatste en heetste trap betreden. Ook hier hadden we een prachtig uitzicht. Dus maar even een fotoshoot gehouden. Toen weer na benden over de hete trap. Mensen moesten lachen dat wij zo snel na beneden liepen en ik denk ook voornamelijk om onze gezichten. En wat waren wij blij toen we onze schoenen weer aan mochten. In totaal hebben we 1840 treden beloopt. Flinke workout dus.
Daarna zijn we met de bus naar ons nieuwe hotel gegaan. Dit lag vlak bij een een groot meer. Heel erg mooi. Na ons opgefrist te hebben en voornamelijk onze voeten en kleding te hebben gewassen zijn we naar het meer gelopen. Tijdens het douchen hadden we wel een swimpool in de badkamer. De put liep namelijk niet door. Gelukkig heeft het hotel het snel opgelost.
Terug bij het meer.. Hier was het een beetje bewolkt dus konden we niet goed de zonsondergang zien af en toe kwam de zon wel door. Daar wat mooie foto's van genomen.
In deze plaats stikt het van de apen. Je ziet ze overal. Bij de stoepa's zag je ze heel veel en langs de wegen ook. Maar wij blijven wel uit de buurt want we hebben al gezien hoe gemeen ze kunnen zijn, ze pakte een tas van een vrouw en en blazen naar die vrouw toen ze hem wilde pakken. Dus wij weten genoeg.
'Savonds hebben we lekker gegeten en hebben we nog nageborreld met de rest van onze groep. Althans Jordy want ik was wel moe na die workout van vandaag. Ik ging even rustig lezen op bed en ons verhaal schrijven.

Zo vandaag hebben we een hele vette dag gehad! Eerst hebben we nog wat capitals bezocht. En nog een stoepa. Hierbij hebben we (volgens de kenners) de mooiste boeddha gezien. We moesten ons bedekken af en toe. Jordy had een korte broek aan en ik had mijn rok/doek meegenomen. Deze had hij omgeslagen haha.. Mooi gezicht! Na dat hebben we een lokale houtbewerkingsplaats bezocht. Hier maakte ze prachtige dingen van hout. Olifanten, boeddha's van alle soorten en maten, meubels van alles dus. Helaas was het er erg duur dus hebben we het gelaten bij alles te bekijken. Na een kleine tussenstop bij het hotel zijn we rice & curry gaan eten bij een restaurant. Dit was erg lekker. Je kreeg het onderhand zo uit de pan op je bord. Na het eten zijn we naar de olifantensafari gegaan. Wat was dit gaaf zeg!! Hele grote groepen olifanten die er waren. En ze kwamen super dichtbij de auto's langs. Op 2 meter afstand hebben we ze gezien. We hebben ook prachtige foto's gemaakt. Maar die staan allemaal op de camera maar met onze telefoontjes hebben we ook wat gemaakt. Deze staan hier op de site. We hebben ook gezien dat olifanten gingen vechten. En dat ze zich gingen wassen in net water helaas hebben we van het wassen geen foto's kunnen maken. Dit zagen we in de verte. De chauffeur wilde er nog snel heen rijden maar toen waren ze alweer uit het water. Dit was jammer maar hebben het wel gezien. Wat een hoogtepunt van onze vakantie. We zaten na de safari wel helemaal onder de stof. Helemaal oranje (alweer). Na een heerlijke douchen weer lekker gegeten met z'n alle, lekker nageborreld en gekletst over vandaag en daarna lekker ons bedje in. Morgen weer vroeg op.

Liefs Tessa & Jordy

• 13 Augustus 2015 - 19:45

Lotte De Haas:

Ha tes en jordy! Waaauw! Wat ben ik jaloers op jullie verhalen! Vooral het zien van wilde olifanten lijkt mij ook geweldig! Hopelijk kwijlen jullie geen blaren van het hete zand!

• 14 Augustus 2015 - 20:41

Trudy:

Mooi verslag weer,wou dat ik er bij was.