Dag 9 & 10 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu Dag 9 & 10 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu

Dag 9 & 10

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Zo gisternacht goed geslapen ondanks dat er 2 bruiloften waren in het hotel. Op de 1ste verdieping en op de 4de verdieping. En wij zaten op de 3de verdieping. Het was wel prachtig om al die mensen te zien in kledij. Zag er prachtig uit. We zijn gisterochtend half 9 vertrokken. We gingen verder de bergen in. Het was een prachtige route. Na 2,5 uur kwamen we aan bij ons bestemming. We gingen namelijk raften! Badkleding aan, Zwemvestje aan en een helmpje op. En daar gingen we hoor. Super gaaf! We hadden 5 a 6 watervallen. Bij de laatste mochten we bodyrafting. We moesten met onze voeten naar voren en onze handen op onze borst. Dit was ook echt leuk! De begeleider zei 'kom we gaan nog een keer' (in het engels dan). Wij naar de kant gezwommen en over de rotsen terug gelopen. En daar gingen we nog een keertje.
Daarna was het einde. Het was nog wel een eindje zwemmen naar de boot want die was door gedreven. Maar het was heel leuk om mee te maken, vonden we beide. De achterblijvers hadden foto's gemaakt. Die zijn leuk geworden! Daarna hebben we nog een rit gemaakt van 3,5 uur naar door de bergen. Het was soms zo stijl dat we maar 10 km per uur reden. maar we zijn er gekomen. Onderweg hebben we prachtige theeplantages gezien. Het stond er helemaal mee vol. Hier heb ik ook veel foto's van gemaakt. Voordat we naar het hotel gingen zijn we naar een lokale markt geweest. Hier hadden ze van alles qua eten en spullen. Hier zijn we met de hele groep doorheen gelopen. En onze reisleider (Lakkhana) vertelde over wat soorten fruit en andere spullen. Hierna zijn we met de bus richting het hotel gereden. Deze ligt in totaal op 2000 meter hoogte in de bergen. Hier konden we niet met de bus komen want die was te groot. We zijn met een minivan naar het hotel gereden. Dit was echt nodig want de weg was smal en stijl. En het busje was te klein want ik zat bij jordy op schoot. Gelukkig was het maar 5 min. rijden. We zaten in een mooi hotel. Prachtig uitzicht over de hele berg. En ook een mooie kamer. Met een lekkere warme douche want het is hier super koud! De dikke truien en lange broeken komen hier goed van pas. Ik was blij toen ik het aan kon trekken. Dus bij aankomst lekker gedoucht en warme kleding aangetrokken. Daarna lekker gegeten in het hotel. De eerste echt lekkere spaghetti bollanaise op. Konden allebei nog wel een bord op! Na het eten is jordy even gaan pinnen want we zijn bankroet. We doen ook zoveel. Daarna zijn we naar bed gegaan want we moesten de volgende dag om 5 uur klaar staan voor een lange wandeling. Les de dag hierna maar.

Zoals gezegd stonden we heel vroeg op. Om kwart over 4 al. Om 5 uur stonden we klaar in de lobby met z'n 14 man. We moesten met 2 minivan de bergen in. Eerst moesten we nog een tijdje wachten omdat de minvans te klein waren maar uiteindelijk gingen we na boven. Na 1,5 uur rijden kwamen we uit bij het 'Horton plains national park'. We gingen een bergwandeltocht maken. In het begin was het nog koud maar toen de zon door kwam was het al snel warm. Het was een prachtige route. Je moest goed kijken waar je liep want er zaten wat moeilijke stukken tussen. Uiteindelijk kwamen we aan bij 'the end of the world'. Wat een adembenemend uitzicht was dit! Het was echt heel hoog. We mochten ook niet te dicht bij de afgrond komen. Er stond namelijk geen veiligheidshek voor. Hier hebben we wat foto's gemaakt. Alleen van ons en natuurlijk een groeps-selfie. Daarna moesten we weer terug lopen. We hebben er in totaal iets meer dan 2,5 uur over gedaan met ongeveer 20 min. pauze tussendoor. Maar het vroeg op staan was het zeker waard! Toen gingen we weer met de minivan terug naar het hotel. Gelukkig konden we ons hier omkleden want we hadden het bloedheet en waren best vies geworden van de wandeling.
Op met z'n alle naar de boemeltjestrein. Onderweg nog even bij de bakker gestopt om lunch te halen. En weer verder. Aangekomen op het station stonden we te wachten op de trein. Het was net de NS. Ook te laat. Toen we wilde instappen kwamen we erachter dat we bij de verkeerde coupon waren. Wij met z'n alle snel naar de achterkant van de trein (we stonden helemaal vooraan). Maar we hebben het gered, dus we zaten. Onderweg weer bergen vol met theeplantages gezien. Het was een mooi uitzicht. Maar toch hebben we ook nog even geslapen want we waren best wel moe. Na 2 uur zijn we aangekomen bij onze eindbestemming. Vanaf het station was het 10 min. lopen naar ons hotel. Een prima kamer helaas alleen geen zwembad. Terwijl we nu juist tijd hebben om te gaan zwemmen, dus dat is wel jammer. We hebben even boodschappen gedaan en daarna lekker even gerelaxt en bijgekomen van de drukke ochtend & middag. Om 19:00 zijn we gaan eten in hotel. Er zijn hier geen restaurantjes te bekennen in de buurt. Maar het hotel was ook prima. Daarna nog wat na geborreld en ons bedje opgezocht.