Dag 11 & 12 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu Dag 11 & 12 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu

Dag 11 & 12

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Zo gister hebben we lekker kunnen uitslapen. We hoefde pas om 9 uur klaar te staan. Het ontbijt was lekker en uitgebreid. Na het ontbijt gingen we een 'Village track' bewandelen. We liepen door het platteland van Sri Lanka. Waar allemaal groentes werd gekweekt. Het was wel een lange en intensieve wandeling. Onderweg kwamen we veel kindjes tegen. Omdat we zoveel foto's van hun maakte met de hele groep gaf ik ze een lolly. Hier waren ze heel blij mee.
We hebben ongeveer 3 uur gelopen (alweer zolang gewandeld). Het was bloedheet en berg op en af dus we waren best uitgeput aan het einde. Gelukkig kregen we een heerlijke lunch bij de plaatselijke bevolking. We zaten met z'n alle bij iemand in huis. Ze hadden ontzettend lekkere dingen klaar gemaakt. Verschillende soorten rijst, pittige kip, beef, salades en nog veel meer. Het was leuk om te zien hoe ze woonde en dat ze het hadden klaar gemaakt voor ons.
Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel. We hadden een vrij middag. Alleen niemand vind dit echt leuk aangezien het af en toe regent, er geen zwembad is, er geen leuk stadje is en we ook geen wifi hebben omdat er verkiezingen zijn. Dus we hebben ons gedoucht en hebben wat boodschapjes gedaan. Ook zijn we even het stadje in gelopen maar dit was niet veel. Al helemaal niet voor toeristen. Daarna zijn we gaan uitrusten op de hotelkamer. We zijn goed bijgekomen. Wat gelezen, geslapen en tv gekeken. 'S avond weer gegeten in het hotel. Daarna nog wat nagezeten met de groep en zoals gewoonlijk ons bedje weer opgezocht.

Zo vandaag weer vroeg opgestaan. 8 uur stonden we er eer klaar voor. We waren van te voren even naar de bakker geweest om een ontbijtje te halen voor in de bus om op te eten. Ook hadden we (dachten we) sinaasappelsap gehaald. Maar dit bleek aanmaaklimonade te zijn. Ook lekker! Met de bus reden we eerst naar een boeddhistische tempel. Eindelijk kon jordy zijn nieuwe broek aan. Hier hebben we weer wat boeddha's bekeken. Er was ook een boeddha waar aan begonnen was (werd uitgehakt uit een stuk rots) alleen halverwege is de man overleden die er mee bezig was. Dus toen hebben ze het zomaar gelaten. Maar je zag er wel een boeddha in. Daarna konden we ergens naar binnen. Hier was het geel kleurrijk. Met allemaal beelden en beschilderingen op de muren best mooi om te zien. We waren er wel zo uit want het was klein. Daarna zijn we door gereden naar de 'Ella waterval'. Was een grote waterval. Wij vonden het niet zo heel spectaculair maar was wel even mooi om gezien te hebben. Het hoort bij Sri Lanka. We hebben nog wel wat souveniertjes kunnen kopen. Daar waren we blij mee. Onderweg moest de bus een noodstop maken. Er rende namelijk een peuter over de weg. Een man die zijn brommer langs de kant had gezet zetten het verkeer stil en een andere man rende snel de weg op om de peuter te pakken. Het kind was het erf afgerend maar er was negens familie te bekennen. Dus bus reed weer door dus we hebben niet gezien hoe het is afgelopen. Na 2 uur rijden kwamen we aan bij het olifantenopvangcentrum. Eerst stond er 1 olifant met een prothese. Deze kreeg eten. Daarna gingen de mensen de andere olifanten halen. Ze brulde er op los. Ze wisten dat ze eten kregen. Ze rent naar de plek waar ze het eten konden halen. Heel mooi om te zien. Er kwam steeds meer olifanten bij. We hebben gezien hoe ze gevoerd werden. Daarna trokken ze weer erop uit. En wij zijn verder gaan reizen. Halverwege hebben we nog wat bij een restaurant geluncht en daarna na het hotel en gelijk het zwembad in. Daar waren we met z'n alle zwaar aan toe. Dikke poolparty in het zwembad haha. Na het zwemmen hebben we ons om gekleed en zijn we naar een hindoe tempel geweest. De hele groep had er eigenlijk meer van verwacht maar wel mooi om te zien. Wel hebben we een armbandje gekregen en nu zijn we beschermd. Daarna zijn we terug gegaan. Ondertussen was het alweer 20.00 uur. Jordy is wat gaan eten in het restaurant. Ik had niet z'n honger dus heb het bij noodles gehouden. Daarna ons bedje opgezocht want morgen weer om 5 uur paraat staan in de lobby. Welterusten.

Liefs Tessa & Jordy