Dag 3 & 4 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu Dag 3 & 4 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu

Dag 3 & 4

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Dag 3 & 4

Eergisteren hebben we een leuke dag gehad. We stonden vroeg op om 7 uur. En dat voor op vakantie. Ik (Tessa) zit wel helemaal onder de muggenbulten. Voornamelijk op me benen en voeten. En Jordy is heel erg verbrand. Eerst hebben we lekker ontbeten en om 8 uur stonden we met z'n alle paraat bij de receptie. Met z'n alle gingen we met de bus naar de boot. We waren verdeeld in 3 bootjes. We gingen door de 'Dutch channels'. Je vaarde door de aangelegde kanaaltjes. Daarna kwamen we om een open meer en zijn we verder gevaren naar andere riviertjes. Deze waren niet aangelegd. Maar wel heel erg mooi. Overal staan palmbomen, met de oranje kokosnoten zijn de 'king coconuts'. Ook hebben we veranen gezien en de king fisher (ijsvogel). Halverwege gingen we ergens stoppen. Hier ging een man van 56 in een palmbomen klimmen en 'toddy tapping', dit is een process waarbij ze op de bloem van de palmboom kloppen zodat deze krom groeit. Dit doen ze zodat als ze een er een stuk van de punt afsnijden er een lege grote kokosnoot zodat de vloesitof die eruit komt dan werd opgevangen. Hij klom van boom tot boom door touwen wat ze eerder gespannen hadden om dit werk makkelijker te maken. En het eindresultaat kregen wij te drinken. Er zat alcohol in en was heel zoet. Jordy vond dit wel lekker ik daar in tegen niet zo haha. Bij die palmbomen waar wij waren stond een huis en daar woonde kinderen die gehandicapt waren. Hier mochten we na net te vragen ook naar binnen. Ik vond dit super leuk! De kinderen vonden het geweldig dat wij er waren en ik werd gelijk meegetrokken naar de andere kinderen. Na wat foto's ging we dansen met de kinderen. De kinderen vonden het heel erg leuk. Nadat we daar een gift hebben gegeven gingen we met de bootjes terug. Daarna gingen we met de bus terug naar het hotel. Daar konden we ons even opfrissen en na een uurtje gingen we weer met de bus naar het 'Holland welkom village'. Dit is een soort dorp dat is opgezet door een Nederlander, Herman Steur. Eerst kregen we er een video van te zien en daarna mochten we er doorheen lopen. Alleen de aller armste ouderen worden hier opgevangen. Het was heel mooi om te zien hoe het opgezet is en dat de mensen er ook zo blij mee waren dat dit er is. Ook hier na een gift zijn we weer naar de bus gegaan. We zijn even langs de supermarkt geweest. Hier water en wat lekkers gehaald voor morgen in de bus als we naar de volgende locatie gaan. Aangekomen bij het hotel hebben we avond gegeten en daarna naar de kamer gegaan en hier troffen we een gekko aan. Jordy en ik geprobeerd te vangen om buiten los te laten maar helaas is hij ontsnapt en hebben we hem niet meer gevonden.

Gister zijn we vroeg vertrokken naar ons nieuwe hotel. Dit ritje duurde 4 uurtjes. Een mooi hotel waar we kwamen. En eindelijk een warme douche. Dit hadden we namelijk niet bij ons vorige hotel. Heerlijk een warme douche. Nadat we bij ons hotel waren, konden we ons even opfrissen. Om 2 uur stonden we weer klaar in de lobby om op safari te gaan.
Aangekomen bij het park werden we verdeeld over 3 jeeps. 4x4 aandrijving. Zeker nodig want leek wel of we aan het rodeorijden waren. We zijn van alles tegen gekomen. Een arend, pauwen, uilen, apen en als klap op de vuurpijl een luipaard die lag te slapen op een boomtak. Het stond vol met jeeps er om heen en hij gaf er niks om. Hij sliep lekker verder. Dit was echt mega gaaf om te zien. We moesten er wel een eindje voor rijden. 1,5 tot 2 uur heen en daarna weer 1,5 tot 2 uur terug. Was echt een lange vette safari. Helaas deed ik na de safari mijn andere lens op de camera en deze wilde niet meer inzoomen....Denk kapot helaas :( . Dit is wel even balen gelukkig maakt hij nog wel foto's. Dus ze zitten gelukkig niet zonder niks.
Op de weg naar huis zijn we gaan eten bij een restaurantje. Zag er sjiek uit maar ze hadden weinig. We wilde echte curry proeven van Sri Lanka maar die hadden ze helaas niet. We stonden allemaal verbaast te kijken. Maar we hebben toch lekker 'fries rice' op. Dat was ook lekker. Thuis moesten we echt douchen want mijn haar was na de safari oranje van al het stof. Ook me huid was helemaal oranje. We hadden ons allebei even af gedaan met een vochtig washandje die wit was... Nou die was daarna oranje. Dus even douchen onder een warme douche was een zegen. Nadat hebben we benden in het restaurant met de groep nog wat gedronken. En ons bedje opgezocht. Want vandaag moesten we om 8 uur weer paraat staan.

Tessa & Jordy

• 12 Augustus 2015 - 16:23

Truutje :

Wat zullen jullie genieten zeg. Een leuk verslag.