Vliegen & aankomt dag 1,2 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu Vliegen & aankomt dag 1,2 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu

Vliegen & aankomt dag 1,2

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

We zijn aangekomen in Sri Lanka. De reis is goed verlopen. We hebben alleen in Amsterdam wat vertraging gehad. We zaten helemaal klaar in het vliegtuig maar het duurde nog een uur voordat we daadwerkelijk de lucht in gingen. Maar we zaten in z'n mooi en lux vliegtuig dat we ons prima konden vermaken met films en games. Het vliegtuig was een dubbel dekker. Een van de nieuwste! Dat was wel gaaf! Hebben allebei nog nooit zo lux gevlogen. De eerste vlucht duurde 6,5 uur. We zaten eerst niet bij elkaar maar een medereiziger wilde wel ruilen. Hier was jordy wel blij mee. We hadden een tussenlanding in Dubai. Van Dubai zelf hebben we weinig gezien we moest namelijk opschieten om onze aansluiting te halen. We moesten met een tram naar een andere hal ik stond samen met een medereiziger in de trein toen de deuren sloten. ( het leken de metero's in Parijs wel! Proppen met die hap) En daar werden de wegen van Jordy en mij geschreden. 1 tramritje laten waren we weer compleet.
we hadden een reis van 4 uur. Weer zaten we niet naast elkaar. De hele groep was verdeeld over het vliegtuig. Dit was wel jammer maar helaas niks aan ge doen.
Na 4 uur kwamen we aan in Colombo. Hier hebben de dan de rest van de medereizigers allemaal leren kennen. We moesten een tijdje wachten omdat de reisleider dacht dat iedereen op dezelfde vlucht zat. Ook vertelde hij dat van sommige hun bagage op een andere vlucht zat. Dat werd dus even wachten. Na een tijdje nam hij ons mee naar de bus die ons naar ons hotel bracht. Zo kwamen we in de bus erachter dat ze hier links rijden. Heel eng om te zien. Vooral omdat ze nogal hysterisch rijden. De reisleider zei dat dit normaal was. De mensen weten heel goed wat ze doen. Zoals 10.000 toeteren van alle kanten inhalen noem maar op. Verstand op 0 en gaan met die banaan.
We kwam aan bij een mooi appartementen complex . Met 2 zwembaden erbij. We kregen ons eigen 'huisje' met airco. Er was een probleem, de stroom viel de hele tijd uit. Hier even geen zorgen om gemaakt en heerlijk een duik genomen in het zwembad daar waren we echt aan toe. Na wat heerlijk gezwommen te hebben zijn we terug gegaan naar ons 'huisje'. Hier bleek de stroom nog niet optimaal te werken. Jordy naar de receptie en een nieuw 'huisje' geregeld. Veel groter en beter. Had hij weer goed voor elkaar. Nu zijn we erg moe van al het reizen en het doorhalen van de nacht. Om 5 uur hebben we een welkoms drankje gedaan met de hele groep. We hebben uitleg gekregen wat we de aankomende 2 dagen kunnen doen aan excursies. We moeten wel heel erg wennen aan de taal van onze reisleider. Het is engels maar wel op zijn Sri Lankaans. Goed luisteren wat hij nu allemaal zeggen. Maar met de hele groep komen we daar wel uit. Af en toe een beetje vissen wat hij nou bedoeld. Morgen gaan we naar de 'dutch channels' en het 'hollands welkom village'. Die dag daarna gaan we een safari doen. We hebben er zin in!!

Tot hoors!

Liefs Tessa & Jordy

• 09 Augustus 2015 - 17:34

Lotte De Haas:

Ha tes en jordy!
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! Hele reis achter de boeg! Leuke foto's ook! Heel veel plezier de komende dagen!
    Veel liefs! Lotte

• 10 Augustus 2015 - 13:25