Cambodja deel 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu Cambodja deel 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Familie Ewijk - WaarBenJij.nu

Cambodja deel 1

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 November 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hier weer een berichtje van de van Ewijkjes in cambodja. Onze reisleidster Ying werd tijdelijk vervangen voor een lokale reisleider want zij mocht niets over dit land vertellen als je er niet was geboren.
Na een lange rit kwamen we aan in Siem-reap , waar we werden ondergebracht in een hotel.
Na een wandeling en een maaltijd in de stad gingen we redelijk vroeg ons mandje opzoeken want we hadden een drukke dag voor de boeg. De volgend dag zijn we met de hele groep opgehaald met een lokale bus om naar het grote meer Toye-lakte gaan. Daar aangekomen gingen we op de boot ,een rondvaart maken langs de dorpjes die zijn ontstaan op het water. Veel mensen leven van de visvangst, maar ze houden zelfs varkens op het water. Het water is erg vervuilt dus een zwempartijtje zat er niet in. En dat terwijl mensen zich daarin wassen. In het drijvende restaurant konden we wat eten en drinken en supergrote krokodillen bekijken die daar in een grote drijvende kooien gehouden werden. Ik (Trudy) had daar als dierenvriend dus niets mee, net zo min als met het jongetje dat met een slang om zijn nek liep. Maar ik snap wel dat ze van alles proberen om geld te verdienen omdat ze erg arm zijn en ze honger hebben. Na een vaart met de boot gingen we